Mar 10, 2011

aS pRoMisEd.. nGeeee

omg!!
its been a while.. i really really miss u babe.. ( my belog!)
okehh.. memandangkan now i have the time..
tomorrow cuti and sy pree...
seperti yang sudah sy janjikan..
ini laa ceritanya.. sah mengikut waktu ianya ditaip.. ngeh3
this story was so true..
cerita ini tiada kaitan dengan yang sudah mati..
tp yang masih hidup 2 paham2 la arr..


********************

INI KISAH PENCEROBOHAN

iyaa.. sy menulis entri ini pada pukul 5 pagi..
tp jan salah paham! sy bukan kelawar malam..
ada crita d sbalik suma inihhh...
malam ini saja, 2 kali rumah kami cuba di pecah masuk..

********************
kejadian pertama
kira2 kul 12++ am, tem 2 sy sdg gayut2 sama darling sy..
tiba2 sy nmpk kelibat manusia pkai baju putih d luar tingkap bilik kami sdg mensubuk..
apa lg, kmi pun panik laa..
trus kmi dingar bunyi bising mcm urang tlanggar 2 tingkap..
triak2 trus kmi trun p tingkat bwh..
suma panik.. sana kami bkumpul d bilik urang2 bawah..
bila uda brani ckit, kmi ramai2 p subuk d pintu..
(pintu kmi slide, sb 2 buli tgk d luar..)
astaga! ko tau pa kmi nmpk??
ada tangga kayu yang suda usang kna letak betul2 d dpn umah..
lurus lg baa.. butul2 kna letak d tepi 2 atap nihh..
omg...

********************
kejadian kedua
selepas kjadian ptama, ktakutan baa msh kmi..
jd kmi xla tidur.. becrita ni kmi..
tiba2 tem kul 3++ am, ahli2 bilik kmi trdingar lg bunyi rantai besi pagar kmi kana kasi guyang..
trus ni kali kmi xbrapa panik..
sy kol kwn sy d bilik bwh, suru p subuk dlu d pintu klu ada urg..
tp dia xbrani nihh.. sb tinggal dia lg yg msh bgun..
jd kmi bramai2 la turun..
trus ada 1 urg p tgk d pintu.. mmg sah!
dia nmpk ada lelaki dpn pagar kmi..
trus kmi kasi bgun suma budak2 d bilik len..
kmi bt scara slow2 ni.. xlama pas 2, kwn sy ni tnmpk tu lelaki uda ada lam area umah kmi..
tp xlama pastu dia lari sb kwn2 lelaki kmi dtg p kejar dia..

********************

n saat entri ini ditulis, kwn2 lelaki kmi msh berjaga d luar umah..
bayangkn.. kesian ni ma dorang..
ni mau highlight ckit.. dorang suma urang sabah beb!
mimang sy respek la sama durang.. saat kami ini ada mslh bgini,
dorang setia membantu..punya teruk 2 urg.. nekad butul ni dia..
x serik2.. sy butul2 panas sama urang bgini..

********************

bgitulah isi entri sy yg xsempat kana kasi lengkap tu malam..
tau kenapa??
sebab selepas tu datang lg balik tu penyangak xguna..
sampai pagi kmi xtidur..
bayangkan la dalam 1 malam, mau 4 kali umah kmi cuba kna ceroboh..
pas tu p kelas mcm sot2.. hahha
ngam2 lg hari tu sy ada presentation.. astaga..
mmg malam yg bersejarah woo...
mmg sial butul tu urg.. (bahasa kasar lg,, adei!)
yg penting, skrg kmi suda pindah p ruma baru..
sy mau habiskan sisa masa yang ada ni tuk enjoy brabiss~~
hahha.. enjoy lam study mksud sy..
walaupun  sy ni malas belajar.. ngeee
suda la! sy mau blogwalking dlu.. adesssss
bye!

Mar 7, 2011

i'M a hoMeLeSS prinCEss..


penat = letih = lapar = badan bpeluh gila = mau mati!!!
ngeh~~~
itu laa yg sy rasakan sikarang inihh..
sintiki kepada sepa2 yg terlibat dgn proses pindah umah ini..
okehh.. ini umah ke-3 sy tinggal selepas kuar dr asrama..
arrgghh!!! let it end here please...
sy suda penat,., cuma tinggal 3 bulan..
sy xmau pindah lg.. cukup laaaaa....
slps ini, kalau ada lg penyangak brani2 p kacau umah kmi,
sy kasi mati ja 2!! biar laa..
kunun ja laa.. hahha
yang penting, sy suda ada umah.. xmau jd pelarian lg,,
i'm sick of such life..
cukup laa.. cukup laa.. cukup laa...
sy mau makan dgn aman, study dgn aman, dan tidur dgn lena..
i'm on my run for my final sem..
no more disturbance please!
(o_o)

Mar 4, 2011

haPPeNing fRiDay!!!!



yawww... its friday!!!
sy butul2 rindu sama belog sy nihh...
today i hang out at kb mall with the girls..
it was awesome.. (eventhough without money) hahha
i learn that money is not everything after all that happened in my life recently..
biar lahhh.. ko ambil la suma duit sy.. i don't giv a damn anymore!!
bru puas hati ko.. stupid jerk!
sorry for all the bad words.. ini luahan hati sy yang terdalam setakat ini.. adesss
because of all this bad guy, my march allowance blow away just like that,,
nasib bek kmi ni kuat.. nehh.. padan muka kamu!!! hahha
okayy.. i hav been tagged by a wsb friend.. si bonet namanya..
so, few questions need an answer,, hurm.. lets see..

********************
Sila beritahu nama penuh kamu. Tak kisahlah sampai nama datuk , moyang kamu.
iyah, nama sy ka? dlei itu nama sy.. dlei ozja kepanjangannya..
tp memandangkan sy suda tua, maka eloklah kamu panggil miss ozja yaa..:P

Kamu suka warna pink tak?

pink? ko tgk belog sy.. wrna apa? sy mmg pencinta pink.. ping-laping.. hahha

Kalau kamu ditakdirkan bertemu dengan si pemberi taggie ni, apa kamu nak cakap dengan dia?
ko ni penghendap kaini? napa banyak tnya??? wkwkwkwkwkwk

Siapa paling comel? Maher Zain atau kamu?
sy tida kanal maher zain.. yang sy tau, sy mmg cumel.. hahahahha

Mana lagi sedap? Kek atau aiskrim?
mesti laa eskrim.. sijuk 1 badan pas makan wooo..

Bila tarikh birthday si pemberi taggie ni? (Kalau kamu ingat, kamu memang hebat)
adehhh, sahaya tidak laa tahu akan jawabnya..:P

Ain Maisarah, siapakah dia?
ntah! tp ada kawan sy nama ain.. yang nama maisarah pun ada..

Ceritakan sejarah kamu membuat blog, ikutlah sampai perenggan pun.
sy start buat blog taun lalu.. urm.. dekat2 ujung taun uda gtu lu sy xsilap..
sebab apa sy start 2 arr.. urmmm.. ohya! sy tbaca artikel d majalah sal dunia blog nihh..
hahha.. pastu sy pun try2 la buat.. mula2 2 xla serius butul..
just for fun ja.. tulis entri pun kadang 1 kali ja 1 bulan..
sy start aktif taun ni.. sb sy suda punya banyak masa untuk mengentri.. hehhe
itu ja la!:P

Apabila harijadi kamu, kamu nak saya (pemberi taggie ini) beri apa pada kamu?
sy mau kasut converse!!! hahha

Taggie ni ada sepuluh soalan jadi wajib tag sepuluh orang ye!
oleh itu..
sy dengan bangganya mentag mereka2 ini..
bagus kmu buat nihh!! panat ni sy taip tau.. hahha



Feb 24, 2011

fAcebLOg=muKa yANG saMa mEngHaDap bLog..

kui3~~
jangan terasa dehh.. sy mksudkan diri sy sdiri ni..
the truth is.. sy plg rajin hadap facebook sama blog..
sblm nihh ada ba sy tbaca post si kawan ni pasal faceblog..
tp tem 2 sy in the rush, jd terabai laa.. (kunun!)
 xla sy p jenguk blk pas 2.. hahha
okay, sy copy paste dlu faceblog punya about nihh..
tp kmu buli jg klik link di atas ni k..

********************


TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.
TERIMA KASIH

Edit

********************

okehh..
thats all i think.. 
long live to the king!!
hahha

saYa penCinTa CONVERSE!!


iyaahh.. u didn't get it wrong..
sy suka produk CONVERSE sgt33.. trutamanya kasut..
kalau jalan p soping2, benda pertama yang sy p belek msti kasut!
lepas 2 mula laa berangan mau tmbh koleksi.. hehehe
and this made my friends feel quaint..
they'll say "what? but u got many shoes oredi..."
hahahaha
this is not about having enough or not.. this is my passion..
the thing is i just love them! simple as 1 2 3..
while everyone was busy looking for the best heels that suit them, u'll find me in a corner studying CONVERSE's shoes.. hahha so unavoidable..
things like this mmg xdpt di elakkan.. LANGSUNG~~
but hold on there.. its not that i'm not the type of girl that into heels..
sy suka heels jg.. wedges.. sy pakai suma 2..
hav them in my collection too..<3 <3
tp sayang, wedges and heels xsesuai dpakai d suma tmpt and keadaan..
aigooo... what a waste.....
so,, kembali p crita asal.. my CONVERSE.. heeee
okay, here are some of the history i found on the web..
perhaps anyone would want to read more, kindly visit 
i got all the information there..:)

********************

History of Converse 1941 - 1976
When America entered World War II in 1941, Converse shifted production to manufacturing footwear, apparel, boots, parkas, rubber protective suits, and ponchos for pilots and troops. In addition to production, Converse company designed the A6 Flying Boot worn by the U.S. Army Air Corps, sponsored scrap rubber drives, the War Savings Bond Tour, Red Cross blood drives, and supported servicemen with their newsletter Converse-ations. Employees at Converse also created a "Victory Garden" to support agricultural production. During the war, all soldiers were outfitted in Converse Chuck Taylor All Star shoes for basic training, and after the war, All Stars remained the standard government-issue athletic shoes for military and physical training. For its record-breaking production and war efforts, Converse company received a number of honors from the Army, Navy, and U.S. Treasury, including a prestigious "E" for Excellence award from the U.S. War Department. In 1949, the Basketball Association of America and the National League merged to become the NBA. Nearly all professional players wore Chuck Taylor All Star shoes by this time.
The Converse All Star was originally produced only in black, but after World War II, the company came under pressure from basketball teams to add additional colors. Converse yielded and a number of new colors were released in addition to the tradition black and white colorways. Hollywood gave Converse shoes a boost when actors and other celebrities wear them and help Converse All Star to transcend the world of athletic shoes to become an American cultural icon. Sneakers, especially Converse, became the preferred footwear of kids and teenagers and a symbol of youthful rebellion in the 1950's. These inexpensive shoes are work with jeans and a t-shirt by boys and skirts, sweaters, and ankle socks by girls. Film legend, James Dean officially sanctioned this fashion when he was photographed wearing jeans and white Converse sneakers. By 1955-56, Chucks are the #1 basketball shoe in America, and in 1957, seven year old Julius Erving, better known as "Dr. J," received his first pair of Chucks for $3.95 after pleading with his mother. This first pair of Chucks would launch the young Julius into a career and into basketball history when he creates a new above-the-rim style of play. Dr. J and his Converse shoes ushered in the game of basketball as we know it today.
During the 1960's and 70's, Converse released a parade of performance footwear, apparel, and accessories for basketball, tennis, football, track, and many other sports. Elite athletes lined up to wear Converse shoes and the line between sports and fashion begins to blur.


********************

and one more thing,,
cni ada koleksi2 image kasut CONVERSE yang sy dapat dr mana2 sumber..
sssshhhh.. jan kestau urang.. hahha
feel free to check 'em out peeps!


********************













********************

sooo,, what do u think? lawa kan? hahha
skarang dlm rangka untuk tmbh koleksi.. but stil in doubt..
aiyee.. too many choices la..
mcm mau pajak ja 1 kadai.. tp apa buli bt..
my penniless life as student xmemungkinkn suma 2..
mau tggu kehidupan uda stabil pun.. susa jg..
by the time i got it all, my taste may also change as my age got older..
anyway, urang bilang jan siakan usia muda..
hahha.. butul baa 2.. hahha
xkan suda tua pun msh mau pkai mcm skrg..
biar la badanku tua, yang penting jiwaku sentiasa muda..
adesssss..... buli ka 2?
wkwkwkwkwkwkwk...
this stupid thought won't take me anywhere..
just a word from me..
terpulang laa mau trima ka x,,
just enjoy life to the fullest.. tp bukan la smpai bt benda xbek..
kita hidup hnya skali, do what u want, as u please,
disturb no others..
2 ja yg penting.. jan susahkan urang len ngan kegilaan kamu..
mcm sy.. sy gila, sy gila sdiri2, sy rock, sy rock sdiri2..
hahha.. thats enough, why did i write such words??
i'm not a gud person myself..
but one fact that no one else can deny,,
i'm enjoying my life,, live it my own way..
my life, my rules.
tengs!